søndag den 23. oktober 2011

Virkelig lækker sydafrikansk kage

Min nabo i Australien er fra Sydafrika, jeg passer deres lille dreng og er blevet rigtig gode venner med familien. Det har så den gode at jeg får smagt en masse mad fra Sydafrika. Jeg smagte denne kage en dag og den er virkelig lækker. Alle skal simpelthen prøve at smage den. 
Nu skriver jeg opskriften på engelsk, hvis den skal oversættes så smid en kommentar så oversætter jeg den også til dansk. 
Kagen hedder Milk Tart og den er rimelig simpel og kræver ikke meget at lave.

Held og lykke med at lave den

Bund: 
1 packet plain biscuits (mariekiks)
125 g melted butter

Fyld: 
3 heaped tablespoons flour
1 tin condensed milk
2 eggs
4 cups milk
1 heaped tablespoon butter
1 teaspoon vanilla essence
1 pinch salt

Bunden:
Crush biscuits and butter, mix it, push into pie dish

Fyldet:
Mix:
- condensed milk and flour
- beat eggs and add
- add 1 cup milk
- salt

- In a pot heat slowly the remaining milk (3 cups) + 1 heaped T butter
- When boiling add above mixture
- reduce heat and stir till thick
- add vanilla essence
- pour filling over base (bunden) 
- sprinkle cinnamon (på kagen)
- cool and put in fridge to set

Ingen kommentarer:

Send en kommentar